ȘCOALĂ PRACTICĂ DE DISCERNĂMÂNT 7. Exercițiul examinării particulare Examinarea particulară făcută de două ori pe zi: Primul timp: dimineaţa, la trezire, îţi propui să te păzeşti cu grijă de acel păcat anume sau de acel defect pe care vrei să-l îndrepţi. Al doilea: la jumătatea zilei, cere-i lui Dumnezeu harul de a-ţi aminti […]
ȘCOALĂ PRACTICĂ DE DISCERNĂMÂNT 5. Discernământ pentru a dobândi libertatea și a acționa corect și moral A acţiona moral înseamnă oare a respecta legile? Nu este de ajuns! Legea nu eliberează din inimă „cântul cel mai frumos”, care dezleagă și ne face capabili să urmăm atracţia spre destinaţie; nu ajunge respectarea materială a […]
ȘCOALĂ PRACTICĂ DE DISCERNĂMÂNT 4. De ce să discernem? O acţiune este cu adevărat omenească atunci când este făcută cu ştiinţă şi cu voinţă liberă şi responsabilă, capabilă deci de a decide. Fără cunoaştere şi libertate, omul trăieşte într-o stare de confuzie şi de conflict interior care îl face să sufere şi […]
ŞCOALĂ PRACTICĂ DE DISCERNĂMÂNT 3. Discernământul: arta de a citi în ce direcţie poartă dorinţele inimii Discernământul este arta de a citi în ce direcţie poartă dorinţele inimii, fără a ne lăsa seduşi de alte influenţe. A distinge nu înseamnă a despărţi, ci a înţelege. Dacă a despărţi înseamnă moarte, a distinge […]
ȘCOALĂ PRACTICĂ DE DISCERNĂMÂNT 2. Omul: un pelerin în continuă căutare a locuinţei sale Omul este o fiinţă care nu doar face, ci care observă, merge înainte şi încearcă să înţeleagă de unde porneşte şi încotro duce acţiunea lui, căutând în stele indicaţia urmei care să-l poarte la destinaţie. El locuieşte mereu altundeva: ,,pretutindeni […]